Noten en koolhydraatarm dieet

Noten en koolhydraatarm dieet


Het ketogeen dieet is een koolhydraatarm en vetrijk dieet.

Als je je inname van koolhydraten drastisch vermindert, wordt je lichaam in een metabole stand gebracht die ook wel wordt aangeduid als ketose (vandaar de naam ketogeen dieet). Als je lichaam in staat van ketose is gebracht, is je lichaam in staat om ontzettend efficiënt vet te verbranden en om te zetten in energie. Ook wordt het vet in je lever omgezet in ketonen, die extra energie aan je hersenen leveren.

Een ketogeen dieet is een effectieve manier om gewicht te verliezen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat het ketogeen dieet veel beter werkt bij het afvallen dan een vetarm dieet.

Noten worden over het algemeen gezien als een gezonde en verantwoorde koolhydraatarme snack. Ze zijn makkelijk om mee te nemen, vrijwel overal verkrijgbaar en bevatten veel eiwitten, gezonde vetten, vitamines, mineralen en vezels.

Een van de belangrijkste eigenschappen van noten voor het ketogeen dieet is het hoge vetgehalte en weinig koolhydraten. 

Maar niet alle noten hebben een gelijk vetgehalte en koolhydraten. De noten die een lager vetgehalte hebben, bevatten meer koolhydraten.

Je vindt de lagere carb (d.w.z. keto) opties aan de linkerkant.

De cijfers boven de noten vertegenwoordigen de hoeveelheid netto-koolhydraten in 100 gram.

De noten aan de rechterkant - vooral cashewnoten - moeten op Keto worden vermeden.

De noten in het midden zijn niet de beste Keto-opties, maar je kunt waarschijnlijk hier en daar een beetje wegkomen.

Pecannoten, paranoten en macadamia noten, allemaal aan de linkerkant, hebben de laagste hoeveelheid koolhydraten per portie en kunnen vrij worden genoten op het keto dieet.

Hoewel noten geweldige bronnen van voedingsstoffen en energie in de vorm van vet kunnen zijn, is het belangrijk om je portiegroottes te controleren, zodat je niet overboord gaat met het eten van noten.

Het is verstandig om uw porties te beperken tot een portie of twee per dag. Een portie noten is ongeveer zo groot als een handjevol. Als u nog preciezer wilt zijn, is een portiegrootte in de buurt van: 24 amandelen, 18 middelgrote cashewnoten, 12 hazelnoten of hazelnoten, 8 middelgrote paranoten, 12 macadamia-noten, 35 pinda's, 15 pecannoothelften of 14 walnotenhelften.

Als je een ketogeen dieet volgt en jezelf wilt verwennen, probeer dan de speciaal vervaardigde Keto-chocolade pasta van VM Organic.






Gerelateerde producten

Producten