Voed je hersenen! De beste brein ontbijt producten.

Voed je hersenen! De beste brein ontbijt producten.

Het alarm klinken, het is zo moeijlijk om op te staan, je vraagt je af wat je moet aantrekken, het is al laat en zelfs het ontbijt is niet voorbereid. Je denkt dat het ontbijt gemist kan worden, toch? Maar er zijn veel studies gedaan over de relatie tussen het ontbijt en het functioneren van de hersenen door specifiek te kijken hoe bepaalde voedingsmiddelen stemming, concentratie, geheugen en leren van vaardigheden kunnen versterken en stress te verminderen.

De hersenen, het belangrijkste orgaan om te overleven, is ook het meest "hongerig" orgaan van het lichaam. Wanneer je hersenen goed eten heeft, zal de rest van je lichaam bloeien. Een ondervoed brein zal altijd moeite hebben met het functioneren, het nemen van beslissingen is beperkt, en dat zou op een aantal verschillende richtingen in een slechte kwaliteit van leven kunnen resulteren.

Om dit te voorkomen, moet je deze taak slim benaderen en op voedingsmiddelen die je langer langer vol laten voelen te vertrouwen. Het eten moet genoeg energie opgeven en voor een maximale voedingsstoffen zorgen, die je helpen om alle uitdagingen op de best mogelijke manier aan te pakken.

Goede vetten zijn cruciaal voor de optimale gezondheid van de hersenen, omdat in zijn droog gewicht bestaat de hersenen uit 60% vet. Een groote deel van dit vet bestaat uit gespecialiseerde Omega-3 en Omega-6 vetzuren. De organische noten en zaden, ongeraffineerde oliën, vis, en veel bladgroenten kunnen een grote aantal Omega-3 en Omega-6 aan de hersenen af te leveren. Chiazaad, lijnzaad, pompoenpitten, walnoten, amandelen, cashewnoten en pecannoten bevatten veel van deze heilzame vetten.

Eiwitten leveren de bouwstenen van het lichaam weefsels, zenuwen en ook de hersenen. Voedingsmiddelen die eiwitten bevatten, zijn vlees, vis, eieren, zuivelproducten, peulvruchten, quinoa, chia, boekweit en noten. Notenoliën, inclusief pindakaas, zijn een uitstekende ontbijt keuze, omdat zijn eiwitten-per-massa concentratie heel groot is. Voeg 's ochtends twee eetlepels notenolie toe aan jouw smoothie, kwark of havermout, gecombineerd met fruit of smeer het gewoon op een stuk volkorenbrood.

Complexe koolhydraten. Om zijn maximale capaciteit te bereiken, heeft de hersenen een constante toevoer van energie nodig. Hier zijn de complexe koolhydraten zoals havermout, rogge vlokken, zemelen, bruine rijst en peulvruchten een ideale keuze.

Vitaminen, mineralen en antioxidanten. Vitamine A, C en E zijn sterke antioxidanten die de cellen tegen schade beschermen, inclusief hersencellen. Bronnen van deze vitaminen, evenals vitaminen van de B-groep en foliumzuur, zijn lever, kaas, eieren, koud water vis, vlees, groenten, fruit, noten, zonnebloempitten en volle granen. De beste fruiten voor onbijt zijn de kleine fruiten, omdat ze van hoge voedzaam kwaliteit zijn en ook zijn ze rijk aan vezels en metabolisme versnellende antioxidanten. Het is best om ze in zijn natuurlijke vorm te eten, omdat als je sap maakt verliest je een grote deel van de vezels. Fruiten kunne zowel vers als gedroogt kunnen gebruikt worden. Veenbessen, frambozen, aardbeien, bramen, bosbessen, Inca bessen, goji bessen en rozijnen zijn een prachtige keuze voor het begin van je dag. Ze verbeteren de hersenactiviteit, de spijsvertering, hartslag en gemoedstoestand. Groenten rijk aan antioxidanten zijn onder andere spruitjes, spinazie, broccoli, bieten, avocado's en rode paprika's. Calcium is nodig voor het goed functioneren van zenuwimpulsen. Uitstekende plantaardige bronnen van calcium zijn: algen, noten en zaden, zoals amandelen, hazelnoten, sesam, pinda's, bonen (vooral sojabonen), vijgen, gedroogde abrikozen, quinoa, broccoli en rucola. Fosfor speelt ook een belangrijke rol bij de ontwikkeling van hersencellen. Om uw lichaam fosfor te krijgen, eet eigeel, tarwe, komkommers, bloemkool, selderij, champignons, haver, amandelen, paranoten, zonnebloempitten en pindakaas. De Pindakaas is zowel rijk aan eiwitten als aan fosfor. Voedingsdeskundigen adviseren biologische en natuurlijke pindakaas te consumeren en niet de extre gezoeten en vol van verzadigde vetten variaties die meest verkocht zijn. Ijzertekort kan tot geheugenstoornissen leiden. Onder andere zijn vlees, bonen, spinazie, gedroogde abrikozen, aardbeien, bosbessen, cashewnoten, zonnebloempitten, pijnboompitten, chia, amarant, quinoa en ontbijtgranen echt heel rijk aan ijzer.

Het lichaam bevat 80% water. Het is van grote belang voor de "communicatie" tussen de hersenen en het centrale zenuwstelsel. Het is uiterst belangrijk om dagelijks minimaal 2 liter water te drinken.

Houd er rekening mee dat je ontbijt ook een bepaalende factor jouw dagelijkse breinfunctie is. De focus, het geheugen en de stemming kunnen door een gebrek in jouw ontbijt schema negatief worden beïnvloed. Het is aangetoond dat mensen die ontbijt eten de neiging hebben om significant betere kennis en resultaten te tonen dan degenen die dat niet doen.

Voed je hersenen! Ontbijten!

Bezoek de online winkel VM Organic en bestel hoogwaardige noten, notenoliën, zaden en granen, ontbijtgranen en gedroogde vruchten en probeer het toevoegen van een aantal van deze geweldige voedsel aan een gezond ontbijt elke dag.






Gerelateerde producten

Producten